Poznań – 15.05.2013 r.

Za nami jest już piąte tegoroczne Forum Ochrony Rozwiązań Teleinformatycznych i Biznesu, które odbyło się 15 maja w Poznaniu.

Spotkanie rozpoczęło się od krótkiego przedstawienia idei FORTiB, którego dokonała Anna Styrylska, dyrektor marketingu w Veracomp SA. Następnie Kamil Krzywicki przedstawił zalety płynące ze stosowania otwartych rozwiązań w budowaniu efektywnego systemu informatycznego.

Biznesowy program spotkania otworzyło wystąpienie Grzegorza Szałańskiego, product managera marki Fortinet, dotyczące sposobów i rzeczywistej wartości oceny rozwiązań bezpieczeństwa sieciowego. Mirosław Chełmecki, dyrektor działu pamięci masowych i serwerów w Veracomp, opowiadał o zaletach deduplikacji w zarządzaniu dużą ilością danych, a także o ochronie danych w środowiskach wirtualnych.

Zarządzanie urządzeniami mobilnymi i ochrona gromadzonych na nich danych na przykładzie rozwiązań firmy Sophos były tematem wystąpienia Sebastiana Mazurczyka. Natomiast o efektywnych sposobach zarządzania środowiskiem stacji roboczych opowiadał Kamil Krzywicki.

Adam Obszyński z firmy Infoblox skupił się na zagadnieniu zapewnienia dostępności krytycznych usług sieciowych. Zainteresowani modelem Security as a Service mogli poznać jego zalety na przykładzie rozwiązań F-Secure wskazanych przez Kamila Krzywickiego.

Szansą na zdobycie cennych nagród i podsumowanie zdobytej wiedzy był krótki Quiz, w którym należało wykazać się znajomością przedstawionych na spotkaniu tematów.

W bloku technicznym uczestnicy poznali praktyczne zastosowanie rozwiązań firm Quantum, Sophos, Novell, Infoblox, Veeam i Fortinet.

Połączoną ponownie część spotkania otworzyła Emilia Kowalska z firmy EXEA opowiadając o wielopoziomowym bezpieczeństwie data center. Później uczestnicy usłyszeli Piotra Piekielniaka z Compendium Centrum Edukacyjnego, który mówił o zaletach certyfikowanych szkoleń w procesie budowania kariery zawodowej.

Poznańską edycję FORTiB zakończyła połączona z dyskusją prezentacja na temat zagrożeń i korzyści płynących z trendu BYOD.